T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARABÜK / MERKEZ - Alparslan Gazi Anadolu Lisesi

Öğrencimiz Zeynep Nisa YILDIZ Karabük İli Liselerde Bilim Uygulamaları Panelinde “Türkçe'nin Sorunları ve Çözüm Önerileri” Sunumu Katılımcıları Bilgilendirdi

 



Bakanlığımız Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan "Liselerde Bilim Uygulamaları' İl Paneli Karabük Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Konferans Salonunda ikinci gününde “Türkçe ve Türkçe'nin Doğru Kullanımı” ana başlığında gerçekleştirildi.

'Karabük Liselerde Bilim Uygulamaları ' programı katılımcılarından okulumuzu Edebiyat Öğretmenimiz Nilüfer AKDOĞAN rehberliğinde 11 C sınıfı öğrencimiz öğrencimiz Zeynep Nisa YILDIZ, “Türkçe'nin Sorunları ve Çözüm Önerileri” konusunu farklı bakış açılarıyla değerlendirdikleri panel konuşmaları ile temsil etti. Öğrencimiz sunumunda:” …Öncelikle, müfredatın sadece dil bilgisine değil, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin bütününe odaklanacak şekilde yeniden yapılandırılması gerekmektedir.

Öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmak için, onların ilgisini çekecek, yaşlarına ve ilgi alanlarına uygun kitaplar sunulmalı, okuma saatleri düzenli bir şekilde uygulanmalıdır. Okumanın yalnızca bir görev değil, bir keyif kaynağı olduğu hissettirilmelidir.

Öğretim materyalleri, yaşamla doğrudan bağlantı kurabilecek şekilde çeşitlendirilmeli, öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak yaratıcı yazı çalışmaları, güncel metinler ve çoklu ortam içerikleriyle desteklenmelidir.

Öğretmen eğitimi, uygulamaya dayalı, yenilikçi yöntemlere açık bir hale getirilmeli ve öğretmenlerimizin sürekli mesleki gelişimleri desteklenmelidir. Yaratıcı yazarlık, eleştirel düşünme, etkili iletişim ve teknoloji kullanımı gibi konularda öğretmenlere özel eğitim programları sunulmalıdır.

Teknolojinin aktif kullanımı, öğrencilerin dil gelişiminde bir destekleyici unsur haline getirilmelidir. Eğitim teknolojileri, sadece ders anlatımında değil, öğrencilerin yaratıcı üretimler yapmasında da kullanılmalıdır.

Bölgesel destek projeleri geliştirilerek, dezavantajlı bölgelerde dil eğitimine yönelik özel programlar ve kaynaklar sunulmalı, böylece fırsat eşitliği sağlanmalıdır.

Son olarak, sözlü ifade çalışmalarına eğitim sürecinde mutlaka yer verilmelidir. Münazaralar, hikâye anlatımları, sunumlar gibi etkinliklerle öğrenciler, duygu ve düşüncelerini etkili bir şekilde ifade etmeye teşvik edilmelidir.” Konularına değinerek katılımcıları bilgilendirdi. 

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz tarafından sunumların akabinde panelist öğrencilere hediyelerini vermesi ile program sona erdi.

08-05-202508-05-202508-05-202508-05-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.05.2025 - Güncelleme: 08.05.2025 18:32 - Görüntülenme: 9
  Beğen | 0  kişi beğendi